グローバルネット調査 コムスコアニュース(2010年)

2010年12月21日
デジタルアクセスデータのリーダー、米国コムスコア社が12/21,2010、11月度のPCインターネット視聴率TOP50のプロパティーを発表。
Topはyahooサイトで1億8,100万人。2位がGoogleで1億7,870万人、3位はMicrosoftの1億7,570万人、TargetやWal-Martが季節を反映し大躍進をした。(アブストラクト)

comScore Media Metrix Ranks Top 50 U.S. Web Properties for November 2010
RESTON, VA, December 21, 2010 - comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today released its monthly analysis of U.S. web activity at the top online properties for November 2010 based on data from the comScore Media Metrix service.

Top 50 Properties
Yahoo! Sites ranked as the #1 property in November with 181.0 million visitors, followed by Google Sites with 178.7 million and Microsoft Sites with 175.7 million. Properties experiencing large movement included Target Corporation, jumping 13 positions to #27 with 39.8 million visitors, and Wal-Mart, up 10 positions to the #20 spot with 51.8 million visitors. BestBuy.com Sites ranked as the #1 gaining property for the month, capturing a spot on the top 50 ranking at #41 with 28.8 million visitors.

comScore Top 50 Properties (U.S.)
November 2010
Total U.S.-Home, Work and University Locations
Source: comScore Media Metrix
Rank Property Unique Visitors (000)   Rank Property Unique Visitors (000)
Total Internet : Total Audience 212,296
1 Yahoo! Sites 180,987 26 Gannett Sites 39,851
2 Google Sites 178,726 27 Target Corporation 39,777
3 Microsoft Sites 175,732 28 YellowBook Network 39,635
4 FACEBOOK.COM 151,722 29 Federated Media Publishing 38,708
5 AOL, Inc. 114,484 30 Weather Channel, The 37,891
6 Ask Network 92,369 31 Break Media Network 37,314
7 Glam Media 89,864 32 Adobe Sites 34,982
8 CBS Interactive 88,017 33 Superpages.com Network 34,419
9 Turner Digital 86,452 34 iVillage.com: The Womens Network 33,045
10 Amazon Sites 83,875 35 Alloy Digital Network 31,695
11 Viacom Digital 81,710 36 Scripps Networks Interactive Inc. 30,371
12 Wikimedia Foundation Sites 77,773 37 AT&T Interactive Network 30,111
13 New York Times Digital 72,280 38 Disney Online 29,928
14 Apple Inc. 69,896 39 Tribune Interactive 29,628
15 Fox Interactive Media 69,184 40 WordPress 29,250
16 eBay 68,441 41 Best Buy Sites 28,805
17 Demand Media 64,831 42 LINKEDIN.COM 28,470
18 Answers.com Sites 57,926 43 WeatherBug Property 28,304
19 VEVO 57,760 44 Sears Sites 27,773
20 Wal-Mart 51,817 45 Six Apart Sites 26,997
21 craigslist, inc. 49,720 46 Conde Nast Digital 26,917
22 Comcast Corporation 49,019 47 Everyday Health 26,575
23 NetShelter Technology Media 45,819 48 CafeMom Network 26,540
24 ESPN 43,129 49 Verizon Communications Corporation 26,489
25 Technorati Media 42,714 50 NFL Internet Group 26,238

引用元:米国コムスコア
プレスリリースのフルバージョン

ブロードバンド推進協議会 新世代ブロードバンド研究会 第9回講演会「おサイフケータイビジネスの今後を展望する」にてインターアローズ代表取締役&CEO 男澤 洋二が インターアローズ提携会社のコムスコア社携帯利用動向調査データのモビレンズを利用した〝モバイルユーザーの決済手段、決済ブランド、マーケット動向“をテーマに2010年11月19日に講演をいたしました。

<開催概要>
■日時: 2010年11月19日(金)15:30開始 (15:00開場)
■会場: トップ オブ ザ スクエア 宴
東京都千代田区大手町1-5-1
大手町ファーストスクエア ウエストタワー23階
TEL. 03-3217-0779
地下鉄 大手町駅 C8、C11出口直結
■主催: 一般社団法人ブロードバンド推進協議会
■定員: 100名
■参加費:BBA会員 無料 ・ 一般 10,000円(税込) (懇親会参加費を含む)
■対象: 通信・情報関係者、その他

<プログラム>
15:00 開場
15:30 開始

15:30 開催挨拶
BBA 新世代ブロードバンド研究会 WGリーダー
武蔵野学院大学 国際コミュニケーション学部 准教授 木暮 祐一

15:40 基調講演「国内おサイフケータイ市場の現在と今後」
ITSジャーナリスト 神尾 寿 氏

16:30 休憩

16:40 講演「米国・欧州におけるモバイルユーザーの決済サービスブランド利用状況」
コムスコア社日本代理店
株式会社インターアローズ 代表取締役 男澤 洋二 氏

17:20 講演「モバイルペイメント日韓比較から見えてくる普及要因」
日韓ITジャーナリスト
東京大学大学院 学際情報学府 趙 章恩 氏

18:00 終了
18:10 懇親会

詳細情報・お申込みは、下記サイトをご参照ください。
http://www.bba.or.jp/bba/70/post_108.html

2010年11月09日
米国comscoreコムスコア携帯動向調査Mobilens モビレンスレポート アブストラクト
byコムスコア パートナー インターアローズ

コムスコア 米国モビレンスデータ:9/2010 モバイルユーザシェアー
米国コムスコア携帯動向調査モビレンス2010年9月データによると米国携帯ユーザ人口は2億3千400万人、米国OEMマーケットシェアーではサムスンが23.5%とTop.2010/6月から0.7%増加。2位はLGの21.1%と韓国勢が44.6%を獲得。スマートフォン人口は5千850万人。Googleが21.4%と2010/6月から6.5%伸長。一方Appleは24.3%と同期間シェアーに変化が無かった。

原文
comScore Reports September 2010 U.S. Mobile Subscriber Market ShareAndroid Platform Now Reaches More than 1 in 5 U.S. Smartphone Subscribers

RESTON, VA, November 3, 2010 comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today released data from the comScore MobiLens service, reporting key trends in the U.S. mobile phone industry during the three month average period ending September 2010. The report ranked the leading mobile original equipment manufacturers (OEMs) and smartphone operating system (OS) platforms in the U.S. according to their share of current mobile subscribers ages 13 and older, and reviewed the most popular activities and content accessed via the subscriber's primary mobile phone. The September report found Samsung to be the top handset manufacturer overall with 23.5 percent market share, while RIM led among smartphone platforms with 37.3 percent market share.

OEM Market Share

For the three month average period ending in September, 234 million Americans ages 13 and older used mobile devices. Device manufacturer Samsung ranked as the top OEM with 23.5 percent of U.S. mobile subscribers, up 0.7 percentage points from the three month period ending in June. LG ranked second with 21.1 percent share, followed by Motorola (18.4 percent share), RIM (9.3 percent share, up 0.5 percentage points) and Nokia (7.4 percent share).

Top Mobile OEMs
3 Month Avg. Ending Sep. 2010 vs. 3 Month Avg. Ending Jun. 2010
Total U.S. Mobile Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens
  Share (%) of Mobile Subscribers
Jun-10 Sep-10 Point Change
Total Mobile Subscribers 100.0% 100.0% N/A
Samsung 22.8% 23.5% 0.7
LG 21.2% 21.1% -0.1
Motorola 20.5% 18.4% -2.1
RIM 8.8% 9.3% 0.5
Nokia 8.1% 7.4% -0.7

Smartphone Platform Market Share

58.7 million people in the U.S. owned smartphones during the three months ending in September, up 15 percent from the preceding three month period. RIM was the leading mobile smartphone platform in the U.S. with 37.3 percent share of U.S. smartphone subscribers, followed by Apple with 24.3 percent share. Google continues to gain ground in the market, rising 6.5 percentage points to capture 21.4 percent of smartphone subscribers. Microsoft accounted for 10.0 percent of smartphone subscribers, while Palm rounded out the top five with 4.2 percent. Despite losing share to Google Android, most smartphone platforms continue to gain subscribers as the smartphone market overall continues to grow.

i
Top Smartphone Platforms
3 Month Avg. Ending Sep. 2010 vs. 3 Month Avg. Ending Jun. 2010
Total U.S. Smartphone Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens
 Share (%) of Smartphone Subscribers
Jun-10 Sep-10 Point Change
Total Smartphone Subscribers 100.0% 100.0% N/A
RIM 40.1% 37.3% -2.8
Apple 24.3% 24.3% 0.0
Google 14.9% 21.4% 6.5
Microsoft 12.8% 10.0% -2.8
Palm 4.7% 4.2% -0.5

Mobile Content Usage

In September, 67.0 percent of U.S. mobile subscribers used text messaging on their mobile device, up 1.4 percentage points versus the prior three month period, while browsers were used by 35.1 percent of U.S. mobile subscribers (up 2.2 percentage points). Subscribers who used downloaded applications comprised 33.1 percent of the mobile audience, representing an increase of 2.5 percentage points. Accessing of social networking sites or blogs increased 1.8 percentage points, representing 23.2 percent of mobile subscribers. Playing games represented 23.1 percent of the mobile audience (up 0.5 percentage points), while listening to music increased 0.8 percentage points, representing 15.2 percent of subscribers.

Mobile Content Usage
3 Month Avg. Ending Sep. 2010 vs. 3 Month Avg. Ending Jun. 2010
Total U.S. Mobile Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens
  Share (%) of Mobile Subscribers
Jun-10 Sep-10 Point Change
Total Mobile Subscribers 100.0% 100.0% N/A
Sent text message to another phone 65.6% 67.0% 1.4
Used browser 32.9% 35.1% 2.2
Used downloaded apps 30.6% 33.1% 2.5
Accessed social networking site or blog 21.4% 23.2% 1.8
Played Games 22.6% 23.1% 0.5
Listened to music on mobile phone 14.4% 15.2% 0.8

引用元:米国コムスコア

2010年10月29日
一般社団法人モバイル・コンテンツ・フォーラム,MCF定例セミナーにてインターアローズ代表取締役&CEO 男澤 洋二が インターアローズ提携会社のコムスコア社携帯利用動向調査データのモビレンズを利用した海外市場分析“海外スマートフォン市場とコンテンツ利用のトレンド”をテーマに2010年10月29日に講演いたします。

「スマートフォンにおけるコンテンツビジネスの可能性」

<13:00~16:50 セミナー>

13:00~13:30
「andronaviでのアプリ配信サービス展開計画のご紹介」
講演者:NECビッグローブ株式会社
アプライアンス事業開発本部 マネージャー
徳間 康晋 様
http://andronavi.com/
http://www.biglobe.ne.jp/
http://www.biglobe.co.jp/

13:40~14:10
「アンドロイダーについて(仮)」
講演者:株式会社トリワークス
http://androider.jp/

14:20~14:50
「スマートフォン市場へのエムティーアイ流の効率的・効果的な戦略」
講演者:株式会社エムティーアイ
PS事業部 事業部長
小畑 陽一 様
http://www.mobcon.jp/

15:00~15:30
「米国のiPhoneビジネス、6つの成功モデル」
講演者:Eagle Inc.
Founder
Tadashi Fujinaga
http://www.eagle-inc.jp/

15:40~16:10
「海外スマートフォン市場とコンテンツ利用のトレンド」
講演者:株式会社インターアローズ
代表取締役&CEO
男澤 洋二
http://www.interarrows.com/

16:20~16:50
「スマートフォンが変える携帯コンテンツビジネス」
講演者:株式会社ユビークリンク
サービスマネージメントグループ グループマネージャー
本田 健司 様
http://www.ubiqlink.co.jp/

開催日時 2010年10月29日(金)13:00 ~ 19:00 (開場 12:30)
セミナー:13:00 ~ 16:50
懇親会 :17:00 ~ 19:00
セミナー会場 SYDホール (代々木駅徒歩7分)

2010年9月28日
株式会社インターアローズ コムスコア社モバイル利用動向調査データ モビレンズの販売を開始

米国のスマートフォン利用者は携帯ユーザ全体の22.6%、日本は5.2%、タッチパネルユーザの携帯サービス利用は非常にアクティブ、ソフトバンクモバイルへのキャリアへの変更希望は594万人

2010年9月Webマーケティングコンサルティングの株式会社インターアローズ(本社:東京都品川区、代表取締役社長:男澤 洋二、以下インターアローズ) はこの度米国に本社を持つインターネット視聴率調査ならびにデジタルワールド利用動向調査のリーディング・カンパニー、コムスコア社(comScore)の日本支社であるコムスコア・ジャパン株式会社(本社:東京都渋谷区、代表取締役社長:西谷大蔵、以下コムスコア)と、正規販売代理店契約を結びコムスコア社の携帯動向調査データモビレンズ(mobiles)を含むインターネットアクセスデータの販売を開始しました。モビレンズは、携帯ユーザ属性から、ブラウザ、アプリの利用、有料・無料コンテンツ利用状況、プラットフォーム、携帯デバイス機能等と、1,000以上のモバイルブランドサイトをカバーした、定点観測型モバイル利用動向調査データです。インターネット通信においてモバイル化の進行は世界市場で加速し、携帯市場は一気にスマートフォンへと変化しています。モビレンズは世界市場において、すでに携帯データのディファクトになっており、グローバルで携帯利用動向データを提供しているコムスコア社の海外モビレンズデータと日本の携帯データを併用することで、今後はグローバルな消費者動向、プラットフォームの変化、コンテンツ利用実態等を容易に把握することができます。

米国のスマートフォン利用者は携帯ユーザ全体の22.6%、日本は5.2%(データ例)6月のコムスコア米国データではスマートフォン人口が5,284万人に達し、対前年同月比で166%、携帯市場全体での占有率は22.6%に達し仕様ではタッチパネルが市場を牽引しています。特に男女比では女性が1,274万人から2,342万人と183%の増加が見られました。プラットフォーム別ではRIMが続伸し、アップルは185%、Googleに至ってはユーザ数が900万人を超えわずか1年間で約10倍の伸長を見せました。

米国コムスコア モビレンズ スマートフォンユーザのプラットフォームの変化6/2009と6/2010の比較
スマートフォン携帯プラットフォーム6/20096/2010変化%
マイクロソフト7,5616,48985.8%
Symbian1,1251,947173.1%
Palm2,5532,563100.4%
RIM (ブラックベリー) 12,78820,061156.9%
アップル 6,82012,629185.2%
Google (アンドロイド) 9049,1471011.5%

単位:1,000人

出典:モビレンズ 米国 データ(6/2009&6/2010)

日本では携帯電話のユニークデバイスユーザ(2台持っても1人として計算)は10,090万人に対して、スマートフォンをメインに使うユーザ数は2010年6月で522万人と携帯所有者全体の5.2%に過ぎません。2010年6月時点ではAppleのiPhoneをメインに利用するユーザが252万人、Googleが43万5千人であり、日本携帯市場はスマートフォンの機種の選択幅、新サービスの導入、活発な新アプリの導入によってスマートフォン市場はここ1年で大きく変化することが予測されます。

タッチパネル携帯ユーザにみるアクティブなインターネット利用動向, ソフトバンクモバイルへのMNP意向は594万人に(データ例)
日本のユニーク携帯デバイスユーザ数10,090万人のうち、ニュース・情報サービスを毎日利用する割合は18.6%に対し、タッチパネルユーザは35.9%です。オンラインストアサイトへの訪問や利用においても、タッチパネルユーザは利用頻度が高く、ゲームコンテンツでは携帯全体では有料でゲームを行うユーザが1.6%に対し、タッチパネルユーザは3.8%、携帯ユーザ平均を100とした場合のインデックスも450%とタッチパネルユーザは携帯コンテンツ、サービス利用頻度、有料コンテンツ利用度が非常に高いことが明らかになりました。タッチパネル市場を日本で牽引しているiPhoneの人気は高く、6月度モビレンズの国内データでは実に推定約594万人の携帯ユーザがソフトバンクモバイルへのキャリア変更の意思を持っいることが分かりました。

コムスコアジャパン モビレンズ 日本データ 携帯ユーザ全般とタッチパネルユーザの携帯サービス利用実態 6/2010日本市場 調査
利用実態全携帯ユーザ利用者の割合タッチパネル携帯ユーザの利用者の割合タッチパネル携帯ユーザ利用度インデックス%
ニュース/情報サービス:ほとんど毎日18.6%35.9%193
ニュース/情報サービス:少なくとも週に1回17.1%25.0%146
オンラインストア:少なくとも週に1回1.5%3.7%253
オンラインストア:月に1~3回5.6%10.8%195
オンラインストア:利用したことがある7.2%14.8%207
ゲームをプレイする:ほとんど毎日4.9%6.4%130
ゲームをプレイする:少なくとも週に1回4.9%9.9%204
料金を払ってゲームを購入1.6%3.8%450

出典:モビレンズ 日本データ(6/2010)

コムスコアについて
米コムスコア / comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) ならびにコムスコア・ジャパン株式会社は、デジタル・ワールドの利用動向調査における分野で世界をリードするグローバル・カンパニーであり、デジタル・ マーケティング情報を世界中にご提供しています。
URL : http://www.comscore.com/jpn

◆本件に関するお問い合わせ先 株式会社インターアローズ  担当:橋元(ハシモト)
TEL:03-5420-3035 FAX:03-5420-3505 e-mail:hashimoto@interarrows.com

2010年9月
コムスコア・ジャパン、日本市場でモバイル・ユーザーの利用動向調査を開始

国内ユーザーのモバイルライフとデバイス活用の動向を掴む新調査、「comScore MobiLens(コムスコア・もビレンズ)」によると、

国内モバイル・ユーザーの6 割がブラウザを利用、モバイル・アプリ利用も 4 割 (2010 年 6 月)

2010年9月(東京発)―デジタル・ワールドの利用動向調査におけるグローバル・リーディング・カンパニー、 comScore (コムスコア・ジャパン株式会社: 米NASDAQ: SCOR) は本日、モバイル・ユーザーの利用動向測定情報を包括的にお届けするサービス、「comScore MobiLens(コムスコア・モビレンズ)」を日本市場で開始すると発表しました。モビレンズは、消費者のモバイル利用動向、ユーザー属性、デバイス機能などに関する徹底した分析データを提供、モバイル市場の総合的な把握を可能にするサービスです。コムスコアが提供するモバイル利用動向調査サービス「モビレンズ」は、これまでに米国、英国、フランス、ドイツ、イタリア、スペインの 6 つの国で展開されており、日本は世界で 7 番目、アジア地域では初のたちあげとなります。

コムスコア・ジャパン株式会社の西谷大蔵 代表取締役社長は、次のように述べています。「世界の中でも最も進んだモバイル大国のひとつである日本はユーザーの水準や使用頻度も非常に高く、モバイル・デバイスが生活や仕事のさまざまな場面に活用されています。今回の新商品、『コムスコア・モビレンズ』は、コンテンツ・プロバイダー様、通信キャリア様、広告主様、広告会社様、携帯端末メーカー様などなど各分野の企業様向けに、モバイル・デバイスの特性や消費者動向について定性的、定量的双方の面から、わかりやすく明確で現状把握可能な情報を定期的にお届けします。今回コムスコア・ジャパンが日本で展開するサービスラインナップにモバイルの利用動向が鮮明に判るモビレンズ加わったことは、当社の日本でのデジタル・ワールド利用動向調査サービスを一層拡充するものと期待しています。」

日本のモバイル利用動向

日本のモバイル・ユーザーの間では、コムスコアが調査する世界の他のどの国よりも数多くのさまざまなモバイル・メディアが活発に利用されています。2010 年 6 月調査時の 1 か月間に、国内全体で 6,000 万人近いユーザーが携帯端末などのモバイル・デバイスに搭載されたブラウザを利用 (全モバイル人口の 59.3 % に相当)。モバイル・アプリケーション(各種アプリを総計)を利用したユーザーも 4,260 万人 (同 42.3 %) に上っています。

モバイル・デバイスを利用してメールにアクセスしたユーザーは、国内モバイル・ユーザー全体の半数以上 (54 %) に及んでおり、「天気情報」 (34.1 %)、「検索」 (33 %) の各サービスを利用したユーザーも 3 分の 1 を超えています。このほか、「ニュース」 (20.9 %)、「スポーツ情報」 (20.8 %) といった利用法も上位を占め、SNS (ソーシャル・ネットワーキング・サービス) やブログといったウェブサイトにモバイル経由でアクセスするユーザーも 17 % に上っています。

上記以外にも携帯電話の活用法として「写真の撮影」 (63.0 %)、「テキスト・メッセージ(SMS)の送信」 (40.1 %)、「テレビ番組や動画の視聴」 (22.0 %)、「ゲーム」 (16.3 %)、「音楽の再生」 (12.5 %) などが人気を集めています。

※注 モバイル・デバイスには携帯電話全体を含みます(含むスマートフォン)

日本におけるモバイル活用動向例
2010 年 6 月
対象:日本国内の 13 歳以上全モバイル・オーディエンス
データソース:comScore MobiLens
  オーディエンス (千人) 構成比 (%)
オーディエンス総数 (13 歳以上) 100,900 100.0%
写真撮影 63,560 63.0%
ブラウザ利用 59,848 59.3%
メール利用 (仕事用または私用) 54,513 54.0%
アプリケーション利用 42,671 42.3%
テキスト・メッセージ送信 40,496 40.1%
天気情報閲覧 34,369 34.1%
検索利用 33,312 33.0%
テレビ番組・動画視聴 22,200 22.0%
ニュース閲覧 21,042 20.9%
スポーツ情報閲覧 20,959 20.8%
エンターテインメント・ニュース閲覧 17,902 17.7%
SNS またはブログ閲覧 17,173 17.0%
ゲーム利用 16,397 16.3%
経済ニュース・株価情報閲覧 16,233 16.1%
地図閲覧 15,806 15.7%
交通情報閲覧 12,694 12.6%
音楽再生 12,662 12.5%
テクノロジー関連ニュース閲覧 8,935 8.9%
レストラン情報閲覧 8,468 8.4%
銀行口座利用 8,089 8.0%

 

「私達はコムスコア社の日本におけるモビレンズの立ち上げを歓迎します」と楽天株式会社 企画調査室の宮谷英理氏は述べています。「日本での携帯端末の使われ方について、そのランドスケープ全体の把握に役立つものと期待しています」

モバイル・ビジネス分野の研究・著作で知られる武蔵野学院大学准教授の木暮祐一氏は、次のように評しています。「ダイナミックで急成長を続けるモバイル市場においては、モバイル・デバイス活用してユーザーがどんなコンテンツをどのように消費しているのかを理解することが、業界各社に不可欠です。ユーザーの行動、属性、特質、デバイス仕様など、多様な切り口からモバイル・ユーザーの動向を把握できるサービスは、日本のモバイル業界にとって待望のイノベーションといえるでしょう。」

引用元:コムスコアジャパン

2010年9月1日
コムスコアがオランダ、アムステルダムに本社を置くアクセス解析、ビデオ視聴計測のNedStatを買収したと発表しました。これによりNedStat社はコムコアの100%子会社となります。
comScore Acquires Nedstat, Global Analytics and Online Optimization Provider

Acquisition Adds New Products and Capabilities to "Unified Digital Measurement" Platform

RESTON, VA, September 1, 2010 comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today announced that it has acquired Nedstat, a leading provider of web analytics and innovative video measurement solutions for approximately $36.7 million. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, Nedstat offers world class technology that helps organizations optimize customer experiences and maximize the return on digital media investments. With the Nedstat technology installed on thousands of sites, the acquisition helps comScore accelerate its global expansion strategy, particularly in European markets, and strengthens comScore's Unified Digital Measurement"! (UDM) platform, which combines panel-based audience measurement with census-level data collection to provide a holistic view of digital consumer behavior.

"The acquisition of Nedstat is another important step towards fulfilling our vision of making the Unified Digital Measurement platform the global standard for digital measurement," said Dr. Magid Abraham, comScore President & CEO. "In addition, our clients are asking for a new class of business applications to maximize the monetization of their audiences using the UDM data we already collect. The Nedstat platform helps us deliver substantial additional value to clients, expand existing customer relationships, and broaden the scope of our addressable market by adding new and unique digital business analytics to comScore's offerings. Nedstat clients have benefited over the years from the platform's detailed and flexible analytical tools and elegant user-experience. We are committed to using Nedstat's technology to develop new applications, greater scalability, a more expansive data set, and a unified and consistent view of audience statistics, all of which we think will help generate actionable insights that can lead to improved business results for customers."

"We are excited to join forces with comScore, a recognized global leader in digital measurement," said Michael Kinsbergen, CEO of Nedstat. "comScore's ‘Unified Digital Measurement' platform presents a compelling vision of the future of digital measurement, and we are eager to play a vital role in helping to make that vision a reality. We believe that Nedstat web analytics can add substantial value for clients when combined with the existing comScore measurement platform."

Upon the acquisition, Nedstat became a wholly owned subsidiary of comScore. Mr. Kinsbergen will be helping in the transition and will continue to be involved by joining comScore's advisory board. In addition, Fred Appelman, Nedstat's Chief Technology Officer, and Michiel Berger, Nedstat's co-founder and Chief Innovations Officer, will join comScore in senior strategy and technology roles.

comScore believes that the Nedstat acquisition will contribute approximately $4 million of additional revenue for the remainder of 2010. comScore anticipates that due to transaction-related expenses and transaction-related accounting adjustments the transaction will be dilutive to 2010 GAAP and non-GAAP net income, but accretive to quarterly GAAP and non-GAAP net income within the first half of 2011.

Clients Voice Support

"With today's fast paced and complex digital media landscape, it is crucial for an International media group like Eurosport to have a global source of digital market intelligence providing analytics, audience measurement, insight into consumer behavior and socio-demographic characteristics on Internet, online video, mobile and tablet usage. Joining Nedstat's analytic solution with comScore's Unified Digital Measurement platform is a very positive development. The benefit for Eurosport of having one single service provider will be twofold: we will have all the information we need about consumer behaviour on our digital platforms and at the same time the analytics needed to optimize the performance of our clients' advertising campaigns."

- Pierre-Emmanuel Ferrand, Head of Programmes Marketing and Research, Eurosport

"Sound data and analytics are the lifeblood of any digital business and we support any efforts in our industry to bring the various data sets into greater harmony. This will enable us to have greater confidence in the data and make better business decisions in a more timely and efficient manner."

- Roberto Massiff, VP of Sales, Grupo El Mercurio

comScore to Discuss Acquisition in Conference Call

comScore management will discuss today's announcement in a conference call today, Wednesday, September 1, 2010, at 8:00 AM ET (14:00 CEST). The conference call and replay can be accessed by telephone and webcast as follows:

Call-in Number: 866.314.4865, Passcode 95213991

(International) 617.213.8050, Passcode 95213991

Replay Number: 888-286-8010, Passcode 91044502

(International) 617-801-6888, Passcode 91044502

Webcast (live and replay): http://ir.comscore.com/events.cfm

About Nedstat
Nedstat is a leading provider of web analytics and innovative solutions for online business optimization. Its flagship product is Sitestat"!, which empowers marketers to optimize customer interactions and improve conversion by making online experiences more personalized and relevant. Its Stream Sense"! product is a frontrunner in video analytics. The Nedstat products and services help marketers improve the effectiveness and profitability of online marketing programs and optimize customer experiences and marketing spend. The customer list includes many renowned and internationally operating companies such as Electrabel, Europcar, London Stock Exchange, Panasonic, Renault, Repsol and Wolters Kluwer and many public and commercial television organizations throughout Europe such as Eurosport, France Televisions, ITV, NOS, NRK, RTL, SVT and VRT. Key accreditations by Europe's leading independent web standards organizations such as ABC electronic, OJD, KIA and Audiweb ensure that metrics are in full compliance with leading industry standards. Nedstat was founded in 1996 and employs 125 people with offices in Amsterdam (HQ), Antwerp, Frankfurt, London, Madrid, Paris and Stockholm. Local people staff all offices, and the Nedstat products, documentation, consultancy and training are offered in local languages.

About comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is a global leader in measuring the digital world and preferred source of digital marketing intelligence. comScore helps its clients better understand, leverage and profit from the rapidly evolving digital marketing landscape by providing solutions in the measurement and evaluation of online audiences, advertising effectiveness, social media, search, video, mobile, e-commerce, and a broad variety of other emerging forms of digital behavior. comScore's capabilities are based on a global panel of approximately 2 million Internet users who have given comScore explicit permission to confidentially capture their browsing and purchase behavior. These data can also be combined with census-level Web site or telecom carrier data to provide the most comprehensive and unified measurement of digital activity. comScore's recent acquisition of ARSgroup adds one of the industry's most validated measurement of the persuasive power of advertising in TV and multi-media campaigns. comScore services are used by more than 1,400 clients around the world, including global leaders such as AOL, Baidu, BBC, Best Buy, Carat, Deutsche Bank, ESPN, Facebook, France Telecom, Financial Times, Fox, Microsoft, MediaCorp, Nestle, Starcom, Terra Networks, Universal McCann, Verizon Services Group, ViaMichelin and Yahoo!. For more information, please visit www.comScore.com.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
This release contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933 and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, including, but not limited to, comScore's expectations regarding the impact and benefits of the acquisition of Nedstat, financial or otherwise; comScore's expectations regarding the growth, opportunities and favorability of the market for mobile enterprise and marketing products; and comScore's expectations as to the integration of Nedstat's products and customer base with its existing products. These statements involve risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially, including, but not limited to: the impact of integrating Nedstat's business and products into comScore's business and products; the possibility that the web analytics market does not grow and develop as expected; comScore's ability to retain customers of Nedstat; the risk of integration difficulties with Nedstat; comScore's ability to grow its existing customer base and develop new products; the expected strength of comScore's business and client demand for comScore's products; the future quality of client relationships and resulting renewal rates; expectations of customer growth; and expectations of sales growth.

For a detailed discussion of these and other risk factors, please refer to comScore's Quarterly Report on Form 10-Q for the period ended June 30, 2010, Annual Report on Form 10-K for the period ended December 31, 2009 and from time to time other filings with the Securities and Exchange Commission (the "SEC"), which are available on the SEC's Web site ( http://www.sec.gov).

Stockholders of comScore are cautioned not to place undue reliance on our forward-looking statements, which speak only as of the date such statements are made. comScore does not undertake any obligation to publicly update any forward-looking statements to reflect events, circumstances or new information after the date of this press release, or to reflect the occurrence of unanticipated events.

引用元:米国コムスコア

2010年8月26日
コムスコアがリリースしたコムスコア モビレンズで欧州において携帯の出会い系サイトへのアクセスがEU全体で大きく伸び、もっとも携帯でのサイト活用が伸びたのはイタリアであったと発表しました。
Males Driving Europe's Summer of Mobile Love

Mobile Dating Sites on the Rise, Males 25-34 Represent Nearly a Quarter of Users

Italians Lead European Countries in Seeking ‘Amore' on their Mobiles

LONDON, U.K., August 26, 2010 comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today released data from its comScore MobiLens service showing that young adult males factor prominently in the increase in Europeans accessing dating sites on their mobile phones. Of the nearly 11 million users accessing mobile dating services each month, 22 percent are males between the ages of 25-34 years old, compared to just 8.7 percent of females in the same age group. The June 2010 data from comScore shows that across Europe there has been a 52 percent increase in mobile access to dating sites since June 2009.

Italians are Top Mobile Daters
Italians are the most active in looking for love on their mobile devices, with 7.1 percent (3.3 million) of users accessing dating services each month. The Spanish come in second with 6.1 percent (2.1 million) of users, followed by Germans with 3.9 percent (2.1 million users) and the French with 3.6 percent (1.7 million users). The UK ranks fifth with just 3.5 percent (1.7 million users) engaging with dating services via mobile.

Dating Site Access via Mobile Phone by European Country
3 Month Avg. Ending June 2010
Total EU5 (UK, DE, FR, ES and IT), Age 13+
Source: comScore MobiLens
  Unique Visitors (000) Reach (%)
EU5 10,968 4.8%
Italy 3,347 7.1%
Spain 2,124 6.1%
Germany 2,093 3.9%
France 1,693 3.6%
United Kingdom 1,711 3.5%

Text Before Marriage
SMS is the most popular method of accessing mobile dating sites with 5.6 million users in June, ranking just above access via browser with 5.4 million users. Usage of apps for mobile dating is on the rise with 1.8 million mobile users in June, up 71 percent in the past year to outpace dating site access via SMS and browser.

Dating Sites by Access Method
3 Month Avg. Ending June 2010 vs. 3 Month Avg. Ending June 2009
Total EU5 (UK, DE, FR, ES and IT), Age 13+
Source: comScore MobiLens
  Mobile Subscribers Who Accessed Dating Sites on Mobile Phone (000)
Jun-2009 Jun-2010 % Change
Accessed Dating Service Ever in Month 7,201 10,968 52%
Accessed Dating Service via SMS 3,724 5,614 51%
Accessed Dating Service via Browser 3,660 5,375 47%
Accessed Dating Service via App 1,078 1,846 71%

"Many Europeans have turned to their phones to help find love this summer," says comScore European VP Mobile, Jeremy Copp. "What's surprising is how heavily skewed the sites' audiences are to younger males, which creates a challenge for the category to attract more females and increase the possibility of a positive match."

He added: "Combined with the prevalence of the SMS as a tool for engaging with dating services and the relative small usage of mobile dating apps, these data illustrate the importance in knowing who your audience is and how they use your services."

June 2010 European Mobile Benchmark Data
Below is comScore's June 2010 benchmark data, including a review of mobile consumption behaviours and device penetration for five EU countries. This benchmark data is published by comScore on a monthly basis to provide the most up-to-date snapshot of the mobile industry. Further information on this benchmark data, and other data included above, can be provided upon request.

Mobile Benchmark Data for the European Market
3 Month Average Ending June 2010
Total EU5 (UK, DE, FR, ES and IT), Age 13+
Source: comScore MobiLens
  Reach (%) of Mobile Subscribers
EU5 UK France Germany Italy Spain
Sent Text Message to Another Phone 82.9% 90.6% 80.5% 81.3% 79.6% 82.3%
Used Application (Including Native Games) 35.8% 41.5% 26.0% 34.9% 39.2% 37.7%
Used Browser 25.9% 36.7% 24.3% 20.4% 23.7% 24.1%
Listened to Music on Mobile Phone 24.5% 23.1% 21.3% 26.3% 22.5% 31.1%
Accessed Social Networking Site or Blog 14.9% 23.8% 13.3% 8.9% 15.1% 13.4%
Accessed News 29.7% 36.5% 27.3% 23.0% 33.8% 28.3%
Smartphone 25.7% 28.0% 17.9% 19.5% 33.6% 31.6%
3G Subscribers 44.8% 44.5% 39.6% 41.5% 45.7% 56.1%

引用元:米国コムスコア

Share |